دوره آموزشی عملیاتی
مدیریت محصول
80 ساعت آموزش آنلاین
شروع دوره از 18 مرداد

1.
درباره دوره

مدیر محصول کیست؟
مدیریت محصول یک نقش کلیدی در کسب و کار است و مسئول موفقیت محصول در تمام چرخه عمر آن است. مدیر محصول، رابط بین مدیران شرکت و تیم توسعه محصول است و رویکرد آن، همراهی با مدیران ارشد کسب و کار برای شناسایی و مشخص نمودن اهداف سازمان و تطابق آن با اهداف محصول است. یک مدیر محصول بر اساس نیازهای مشتری و تجزیه و تحلیل بازار، چشم اندازی منحصر به فرد از محصول ارائه داده و پس از تدوین استراتژی و نقشه راه تولید محصول نهایی، تیم تولید محصول را تا رسیدن به محصول مورد نیاز مشتری، راهبری می کند.
چرا دوره مدیریت محصول
مدیریت محصول، از جمله مفاهیمی است که در سال های اخیر به فرآیند توسعه نرم افزار اضافه شده است. مدیریت محصول یک شغل میان رشته ای (محل اتصال تیم های فنی، تجربه کاربری و کسب و کار ) محسوب می شود، و به دلیل چند وجهی بودن وظایفی که به مدیران محصول تفویض شد، پیچیدگی های زیادی دارد.
در مشاغل میان رشته ای، کسب دانش و مهارت کافی در همه زمینه ها زمان بر است. همچنین در بعضی مباحث منابع آموزشی مناسب در دسترس نیست. ضمن این که با توجه به تغییرات بسیار سریع فضای کسب و کار فناوری اطلاعات، منابع آموزشی به سرعت از رده خارج می شوند.
در این شرایط، شرکت در دوره های آموزشی و کسب اطلاعات مبتنی بر تجربه اساتید به صورت فشرده و منسجم، یکی از روشهایی است که به کسب دانش به روز و مبتنی بر تجربیات دنیای واقعی، کمک می کند.
همچنین در مباحث پیچیده ای مانند مدیریت محصول، در صورتی که مباحث آموزشی فقط به صورت تئوری آموزش داده شوند، ممکن است برای دانش پذیران در دنیای واقعی قابل پیاده سازی نباشد. در نتیجه نیاز است اتصالی بین آموزش های داده شده در کلاس، و تجربیات و مشکلات واقعی کسب و کارها برقرار کرد تا آموزشهای داده شده، در ذهن شرکت کنندگان نهادینه شود.
بر این اساس، دوره آموزشی عملیاتی مدیریت محصول با تمرکز بر کاربردی بودن مباحث آموزش داده شده برنامهریزی شده و برگزار می شود.
ویژگیهای دوره
دوره آموزشی عملیاتی مدیریت محصول از چند روش برای آموزش استفاده می کند:
- مباحث این دوره در 4 فصل کلی دسته بندی شده است: مفاهیم پایه مدیریت محصول، مهارت های مورد نیاز، ابزارهای مورد استفاده و عملیات. تلاش شده است با این تقسیم بندی، همه جنبه های شغلی مورد نیاز برای مدیر محصول مورد توجه قرار گیرد.
- در این دوره اساتیدی که تجربه فعالیت در کسب و کارهای متنوعی را دارند، مباحث فوق را آموزش میدهند. آنها تلاش می کنند دوره را به صورت کاربردی و مبتنی بر تجربه هایی که در فضای کسب و کار داشته اند، آموزش دهند.
- این دوره برای افرادی طراحی و برنامه ریزی شده است که مدت برگزاری دوره، در یک تیم محصول (چه به صورت مدیر محصول، چه به صورت کارشناس/مالک محصول، و چه به عنوان طراح محصول) حضور داشته باشند. زیرا در طی دوره تلاش می شود مباحث آموزش داده شده بر روی محصولاتی که شرکت کنندگان دوره در حال توسعه آن در محل کار خود هستند، پیاده سازی شده و مطالعات موردی انجام شود.
- در خلال برگزاری دوره، از مدیران عامل، مدیران محصول، مدیران فنی، مدیران بازاریابی و … از کسب و کارهای مطرح در صنعت فناوری اطلاعات، دعوت می شود تا در گفتگویی دوستانه به بیان تجربه های خود بپردازند و شرکت کنندگان بتوانند سوالات خود را در خصوص پیچیدگی های توسعه نرم افزار و راهکارهای پیشنهادی آنها بپرسند. این گفتگوها از چند جهت به شرکت کنندگان کمک می کند.
- اول این که شرکت کنندگان با حوزه های مختلف کسب و کارها آشنا می شوند و دغدغه های حوزه های مختلف تشریح می شود.
- دوم این که گلوگاه ها و پیچیدگی هایی که کسب و کارهایی مختلف با آنها مواجه شدند و راهکارهایی که با استفاده از آنها توانسته اند از این گلوگاه ها گذر کنند توضیح داده می شود.
- در انتهای دوره و در فصل عملیات، به صورت کاملا عملی، محصولاتی که شرکت کنندگان در حال توسعه آنها هستند مورد بررسی قرار می گیرد و راهکارهای عملیاتی برای بهبود آنها ارائه می شود. این فصل جمع بندی و کارگاه عملی همه مباحثی است که پیش از این آموزش داده شده است.
- در حین دوره مدرسان در کنار شرکت کنندگان هستند و به سوالات آنها در خصوص اجرای مباحث آموزش داده شده در کسب و کارهای خود، پاسخ می دهند.
2.
مخاطبان دوره
مدیران محصول
مدیران محصولاتی که علاقه مند هستند دانش خود را گسترش دهند تا بتوانند بهتر به محصولی که در حال توسعه آن هستند، کمک کنند، و یا تمایل دارند با بهبود توانمندی های خود فرصت های شغلی بهتری برای خود ایجاد کنند.
مدیران کسب و کار
مدیران استارتاپ ها و کسب و کارهایی کوچکی که امکان جذب مدیر محصول را ندارند و نیاز دارند با گسترش دانش مدیر، وظایف مدیر محصول را به انجام برسانند.
کارشناسان ، مالکان و طراحان محصول
کارشناسان محصول، مالکان محصول، و طراحان محصول، که تلاش می کنند با بهبود توانمندی های خود در آینده امکان فعالیت به عنوان مدیر محصول را برای خود ایجاد کنند.
3.
سرفصلهای دوره
کلاس ها روزهای دوشنبه و چهارشنبه ساعت 18:30 تا 21 برگزار میشوند.
تعریف استارتاپ؛ تهیه بوم کسب و کار، تحلیل بازار و رقبا؛ SWOT -بخش 1
تحلیل بازار و رقبا؛ SWOT - بخش 2، محصول، فیچر
فرآیند توسعه محصول، ایجاد پورتفوی محصولات؛ حذف محصول
ایجاد نقشه راه و استراتژی محصول، بیزینس پلن محصول؛ قیمت گذاری محصولات
تعریف و انواع مدیر محصول، جایگاه و ضرورت آن در سازمان، ساختار سازمان ها، شرح وظایف واحد محصول
اجایل، اسکرام، کانبان، اسکرام بان، Scrum of Scrum - بخش 1
اجایل، اسکرام، کانبان، اسکرام بان، Scrum of Scrum - بخش 2
مدیریت پروژه و تفاوت آن با مدیریت محصول
روش های تبدیل شدن به یک مدیر محصول بد، kpiهای مدیریت محصول
KPIهای محصول، مدیریت ذینفعان
ارتباطات، مدیریت زمان، اولویت بندی، مدیریت بحران، مدیریت، رهبری
حل مساله، مستند سازی نرم افزار، ارتباط با تیم ها: فنی، طراحی، مدیریت، پشتیبانی، ارتباط با مشتری
تفکر طراحی؛ ایده پردازی؛ صحت سنجی ایده ها
تجربه کاربری، تجربه مشتری، کاربردپذیری (Usability)
طراحی سفر مشتری (Customer Journey)، پرسونا؛ بخش بندی بازار، مصاحبه با کاربر
تجربه کاربری در عمل
تجربه کاربری در عمل
برندینگ، جایگاه برند، نقاط تماس برند، کپی رایتینگ
اصول، مفاهیم و زبان بازاریابی، جایگاه محصول در فرآیند بازاریابی
نگاه و جایگاه پژوهش بازار، تحلیل، تحقیق و تناقض در نتایج پژوهش بازار
استراتژی بازار یابی و برندینگ، هدایت محصول مبتنی بر استراتژی بازار، برسی کیس استادی
کمپین تبلیغاتی و راهبردهای بازاریابی، اهرم ها و عناصر بازاریابی در محصول
اولویت بندی فیچرها، ساز و کار تعامل با تیم های بازاریابی، بررسی کیس استادی
تکنولوژی ها، زبان های برنامه نویسی؛ معماری نرم افزار، DB، DevOps
تکنولوژی ها، زبان های برنامه نویسی؛ معماری نرم افزار، DB، DevOps
کار با داده ها، انواع داده، BI، داده کاوی
رزومه نویسی و مصاحبه کردن و مصاحبه شدن در حوزه محصول
مدیریت محصولات B2B
بررسی محصولات دانشجویان و چالش ها - بخش 1
بررسی محصولات دانشجویان و چالش ها - بخش 2
بررسی روش های تولید محصولات نمونه، پایش روش های تولید
بهبود/بازبینی روش های تولید ، تولید یک محصول جدید در عمل
4.
مدرسان دوره
سخنرانان ارائه تجربه دوره
5.
چرا در این دوره شرکت کنیم؟
آموزش جامع مفاهیم و مهارت های مدیریت محصول
در این دوره مباحث مدیریت محصول توسط اساتید خبره، که سال ها در این حوزه فعالیت داشته اند به صورت کاملا عملی تدریس میشود.
پایش عملی و منتورینگ محصولات شرکت کنندگان
در این دوره شرکت کنندگان مفاهیم درسی را روی پروژه های در حال انجام خود پیاده میکنند و کلیه شرکت کنندگان مشاوره اختصاصی در مورد پروژه های کاری خود دریافت خواهند کرد.
دوره آنلاین و ارائه اسکرین رکورد دوره
این دوره به صورت آنلاین برگزار میشود و شما میتوانید در زمان تدریس سوالات خود را از مدرسان بپرسید، فیلم جلسات نیز در اختیار شما قرار میگیرد.
6.
سوالات متداول
برای تعامل بیشتر شما با اساتید دوره، کلاس ها به صورت وبینار و آنلاین برگزار می شوند و شما می توانید در طی تدریس اساتید، نکات و سوالات خود را مطرح نمایید. آموزش ابزارهای مورد استفاده در این دوره توسط مدرسان دوره ضبط شده و در اختیار شما قرار میگیرد تا امکان تمرین و تکرار در زمان تدریس برای شما وجود داشته باشد.
بله، در پایان هر جلسه، فیلم رکورد شده کلاس برای شما ارسال می شود. در صورت اشکال می توانید فیلم ها را مشاهده کنید و همچنین تمامی فیلم های آموزشی دوره را آرشیو نمایید.
بله در پایان دوره به تمامی شرکت کنندگان دوره گواهی شرکت در دوره به زبان انگلیسی از طرف آکادمی یوزراکس تقدیم می شود.
بله در طی دوره شما می توانید با راهبر ارشد دوره و مدرسان دوره در ارتباط باشید و فرآیند آموزش خود را کامل کنید.
کارشناسان محصول، مدیران محصول و سایر اعضای تیم محصول که قصد ارتقای موقعیت کاری و به روز رسانی دانش خود را دارند می توانند در این دوره شرکت کنند. همچنین شرکت در این دوره برای مدیران کسب و کار، طراحان محصول و علاقمندان به مدیریت محصول نیز مفید خواهد بود.
در این دوره علاوه بر آموزش مفاهیم و مهارت های مورد نیاز برای فعالیت بعنوان به یک مدیر محصول کارآمد، پروژه ها و محصولاتی که در حال کار روی آنها هستید، بصورت اختصاصی مورد بررسی قرار می گیرد و راهکارهایی برای بهینه سازی فرآیند آنها به شما ارایه می شود.
ما همیشه پاسخگوی سوالات شما هستیم. شما میتوانید ازساعت 9 صبح تا 6 بعد ازظهر شنبه تا چهارشنبه با شماره های زیر تماس بگیرید: 66128068 و 09366129101