چهارمین دوره آموزشی عملیاتی
مدیریت محصول
بیش از ۶۰ ســاعت آموزش آنلاین
همراه با انجام پروژه عملی
شروع دوره از ۱۸ آبان

چهارمین دوره آموزشی
مـدیریت محصول
بیش از ۶۰ سـاعت آموزش آنلاین
همراه با انجام پروژه عملی
شروع دوره از ۱۸ آبان

۱٫
درباره دوره

مدیر محصول کیست؟
مدیریت محصول یک نقش کلیدی در کسب و کار است و مسئول موفقیت محصول در تمام چرخه عمر آن است. مدیر محصول، رابط بین مدیران شرکت و تیم توسعه محصول است و رویکرد آن، همراهی با مدیران ارشد کسب و کار برای شناسایی و مشخص نمودن اهداف سازمان و تطابق آن با اهداف محصول است. یک مدیر محصول بر اساس نیازهای مشتری و تجزیه و تحلیل بازار، چشم اندازی منحصر به فرد از محصول ارائه داده و پس از تدوین استراتژی و نقشه راه تولید محصول نهایی، تیم تولید محصول را تا رسیدن به محصول مورد نیاز مشتری، راهبری می کند.
چرا دوره مدیریت محصول
مدیریت محصول، از جمله مفاهیمی است که در سال های اخیر به فرآیند توسعه نرم افزار اضافه شده است. مدیریت محصول یک شغل میان رشته ای (محل اتصال تیم های فنی، تجربه کاربری و کسب و کار) محسوب می شود، و به دلیل چند وجهی بودن وظایفی که به مدیران محصول تفویض شد، پیچیدگی های زیادی دارد.
در مشاغل میان رشته ای، کسب دانش و مهارت کافی در همه زمینه ها زمان بر است. همچنین در بعضی مباحث منابع آموزشی مناسب در دسترس نیست. ضمن این که با توجه به تغییرات بسیار سریع فضای کسب و کار فناوری اطلاعات، منابع آموزشی به سرعت از رده خارج می شوند.
در این شرایط، شرکت در دوره های آموزشی و کسب اطلاعات مبتنی بر تجربه اساتید به صورت فشرده و منسجم، یکی از روشهایی است که به کسب دانش به روز و مبتنی بر تجربیات دنیای واقعی، کمک می کند.
همچنین در مباحث پیچیده ای مانند مدیریت محصول، در صورتی که مباحث آموزشی فقط به صورت تئوری آموزش داده شوند، ممکن است برای دانش پذیران در دنیای واقعی قابل پیاده سازی نباشد. در نتیجه نیاز است اتصالی بین آموزش های داده شده در کلاس، و تجربیات و مشکلات واقعی کسب و کارها برقرار کرد تا آموزشهای داده شده، در ذهن شرکت کنندگان نهادینه شود.
بر این اساس، دوره آموزشی مدیریت محصول با تمرکز بر کاربردی بودن مباحث آموزش داده شده برنامهریزی شده و برگزار می شود.
ویژگیهای دوره
دوره آموزشی مدیریت محصول از چند روش برای آموزش استفاده می کند:
- مباحث این دوره در چند بخش کلی مفاهیم مدیریت محصول، شناخت سازمان و ساختار کسب و کار، چرخه عمر محصول، استراتژی و راهبری، تحقیقات بازار، چابکی و چارچوب اسکرام، شاخصهای ارزیابی محصول، علم داده، دانش طراحی، کاربردپذیری، دانش فنی، مهارتهای نرم و ارتباطی و روندهای شغلی مدیریت محصول دسته بندی شده است تا همه جنبههای شغلی مورد نیاز برای یک مدیر محصول، مورد توجه قرار گیرد.
- آموزش مباحث در این دوره توسط برترین مدیران و متخصصان حوزه محصولات دیجیتال از آمریکا، آلمان، کانادا و ایران که تجربه فعالیت در بزرگترین شرکتهای داخلی و بینالمللی را دارند، انجام میشود. در کنار آموزش مفاهیم کاربردی و مبتنی بر فضای واقعی فضای کسب و کار، تجربههای کاری اساتید از شرکتها و پروژههای گوناگون نیز با شرکتکنندگان به اشتراک گذاشته میشود تا با چالشهای کاری محصولات و سازمانهای مختلف آشنا شوند.
- این دوره بصورت تجربه محور طراحی شده و برای افراد علاقمند ورود به حوزه مدیریت محصول و یا کسانی که کمتر از دو سال تجربه کاری در حوزه مدیریت محصول دارند و به دنبال ارتقای دانش و مهارت کاری خود هستند برنامه ریزی شده است. در این دوره تلاش می شود در کنار ارایه مطالب و مفاهیم آموزشی، چالش های موجود در مسیر کاری مدیران محصول نیز ارزیابی شود و راهکارهای مبتنی بر تجربه به دانشپذیران ارایه شود.
- در طی دوره مدرسان در کنار شرکت کنندگان هستند و به سوالات آنها در خصوص اجرای مباحث آموزش داده شده در کسب و کارهای خود، پاسخ می دهند.
- این دوره بصورت عملیاتی برگزار میشود و تمامی شرکتکنندگان، علاوه بر یادگیری اصول و مفاهیم مدیریت محصول، در طی دوره یک پروژه عملی مدیریت محصول را با همراهی مدرسان انجام میدهند.
۱٫
درباره دوره

مدیر محصول کیست؟
مدیریت محصول یک نقش کلیدی در کسب و کار است و مسئول موفقیت محصول در تمام چرخه عمر آن است. مدیر محصول، رابط بین مدیران شرکت و تیم توسعه محصول است و رویکرد آن، همراهی با مدیران ارشد کسب و کار برای شناسایی و مشخص نمودن اهداف سازمان و تطابق آن با اهداف محصول است. یک مدیر محصول بر اساس نیازهای مشتری و تجزیه و تحلیل بازار، چشم اندازی منحصر به فرد از محصول ارائه داده و پس از تدوین استراتژی و نقشه راه تولید محصول نهایی، تیم تولید محصول را تا رسیدن به محصول مورد نیاز مشتری، راهبری می کند.
چرا دوره مدیریت محصول
مدیریت محصول، از جمله مفاهیمی است که در سال های اخیر به فرآیند توسعه نرم افزار اضافه شده است. مدیریت محصول یک شغل میان رشته ای (محل اتصال تیم های فنی، تجربه کاربری و کسب و کار) محسوب می شود، و به دلیل چند وجهی بودن وظایفی که به مدیران محصول تفویض شد، پیچیدگی های زیادی دارد.
در مشاغل میان رشته ای، کسب دانش و مهارت کافی در همه زمینه ها زمان بر است. همچنین در بعضی مباحث منابع آموزشی مناسب در دسترس نیست. ضمن این که با توجه به تغییرات بسیار سریع فضای کسب و کار فناوری اطلاعات، منابع آموزشی به سرعت از رده خارج می شوند.
در این شرایط، شرکت در دوره های آموزشی و کسب اطلاعات مبتنی بر تجربه اساتید به صورت فشرده و منسجم، یکی از روشهایی است که به کسب دانش به روز و مبتنی بر تجربیات دنیای واقعی، کمک می کند.
همچنین در مباحث پیچیده ای مانند مدیریت محصول، در صورتی که مباحث آموزشی فقط به صورت تئوری آموزش داده شوند، ممکن است برای دانش پذیران در دنیای واقعی قابل پیاده سازی نباشد. در نتیجه نیاز است اتصالی بین آموزش های داده شده در کلاس، و تجربیات و مشکلات واقعی کسب و کارها برقرار کرد تا آموزشهای داده شده، در ذهن شرکت کنندگان نهادینه شود.
بر این اساس، دوره آموزشی مدیریت محصول با تمرکز بر کاربردی بودن مباحث آموزش داده شده برنامهریزی شده و برگزار می شود.
ویژگیهای دوره
دوره آموزشی مدیریت محصول از چند روش برای آموزش استفاده می کند:
- مباحث این دوره در چند بخش کلی مفاهیم مدیریت محصول، شناخت سازمان و ساختار کسب و کار، چرخه عمر محصول، استراتژی و راهبری، تحقیقات بازار، چابکی و چارچوب اسکرام، شاخصهای ارزیابی محصول، علم داده، دانش طراحی، کاربردپذیری، دانش فنی، مهارتهای نرم و ارتباطی و روندهای شغلی مدیریت محصول دسته بندی شده است تا همه جنبههای شغلی مورد نیاز برای یک مدیر محصول، مورد توجه قرار گیرد.
- آموزش مباحث در این دوره توسط برترین مدیران و متخصصان حوزه محصولات دیجیتال از آمریکا، آلمان، کانادا و ایران که تجربه فعالیت در بزرگترین شرکتهای داخلی و بینالمللی را دارند، انجام میشود. در کنار آموزش مفاهیم کاربردی و مبتنی بر فضای واقعی فضای کسب و کار، تجربههای کاری اساتید از شرکتها و پروژههای گوناگون نیز با شرکتکنندگان به اشتراک گذاشته میشود تا با چالشهای کاری محصولات و سازمانهای مختلف آشنا شوند.
- این دوره بصورت تجربه محور طراحی شده و برای افراد علاقمند ورود به حوزه مدیریت محصول و یا کسانی که کمتر از دو سال تجربه کاری در حوزه مدیریت محصول دارند و به دنبال ارتقای دانش و مهارت کاری خود هستند برنامه ریزی شده است. در این دوره تلاش می شود در کنار ارایه مطالب و مفاهیم آموزشی، چالش های موجود در مسیر کاری مدیران محصول نیز ارزیابی شود و راهکارهای مبتنی بر تجربه به دانشپذیران ارایه شود.
- در طی دوره مدرسان در کنار شرکت کنندگان هستند و به سوالات آنها در خصوص اجرای مباحث آموزش داده شده در کسب و کارهای خود، پاسخ می دهند.
- این دوره بصورت عملیاتی برگزار میشود و تمامی شرکتکنندگان، علاوه بر یادگیری اصول و مفاهیم مدیریت محصول، در طی دوره یک پروژه عملی مدیریت محصول را با همراهی مدرسان انجام میدهند.
ساختار آموزشی دوره
در این دوره تمامی مفاهیم و مباحث مورد نیاز برای فعالیت بعنوان یک مدیر محصول به شرکتکنندگان آموزش داده میشود. با توجه به اینکه مطالب آموزشی دوره بصورت جامع بیان میشوند، اگر در این حوزه فعالیت داشته باشید برخی از مباحث برای شما بازتعریف ذهنی و بازآموزی خواهند شد و با تجربههای کاری و بهروزرسانیهای دانش این حوزه آشنا خواهید شد.
- دوره آموزشی مدیریت محصول بر اساس چهار گام اصلی طراحی شده است تا همه جنبههای شغلی مورد نیاز برای یک مدیر محصول، مورد توجه قرار گیرد.
- استراتژی و سنجش فرصت
- اکتشاف
- دیزاین و اعتبارسنجی
- اجرا و فیدبکگیری
- دوره مدیریت محصول با آموزش مفاهیم مقدماتی درباره کسب و کار و ساختار سازمانی آغاز میشود. در این بخش مطالبی درباره چیستی یک کسب و کار، تاریخچه ایجاد استارتاپها و چرخه عمر یک استارتاپ ارائه میشود و سپس مفهوم استارتاپ ناب Lean Startup مورد بررسی قرار میگیرد.
- تمرکز بخش استراتژی و سنجش فرصت بر تدوین استراتژی، نحوه ساختارمند کردن تصمیمات بر اساس استراتژیها، امکانسنجی و اندازهگیری اندازه بازار بالقوه برای ارائه یا عدم ارائه یک محصول و یا افزودن یک فیچر خواهد بود.
- در دومین بخش دوره، با فرض اینکه یک محصول مبتنی بر استراتژیهای سازمان بوده و اندازه بازار متناسبی داشته باشد، به سراغ اکتشاف (Discovery) و درک نیاز کاربر خواهیم رفت. در واقع در این بخش به دنبال درک مسئله اصلی مشتریان، بازتعریف مسئله و ارائه راهکارهای متناسب با مسئله خواهیم بود.
- پس از درک نیاز اصلی کاربران و در بخش سوم دوره مدیریت محصول، تلاش میشود با ارائه دیزاینها و راهکارهای مختلف، مسئله کاربر به بهترین نحو ممکن حل شود و در ادامه تمامی این راهکارها اعتبارسنجی خواهند شد.
- در گام پایانی دوره مدیریت محصول بر توسعه راهکارهای اعتبارسنجی شده در بخش سوم تمرکز میشود و سپس این راهکارها با مشتریان واقعی ارزیابی شده و بازخورد کاربران دریافت و بررسی خواهد شد. با انجام این مراحل که ممکن است به حذف برخی از مراحل و ویژگیهای توسعه محصول بیانجامد، محصولی با کیفیت، کاربرمحور و مبتنی برنیاز مشتریان ایجاد خواهد شد که کاربران به آن وفادار باشند.
- در ادامه مباحث ارائه شده در چهار گام اصلی، مباحث ارائه شده در یک فریمورک جمعبندی میشود و مهارتهای نرم مورد نیاز برای تبدیل شده به یک مدیر محصول موفق به شرکتکنندگان آموزش داده میشود.
- در پایان دوره در یک جلسه آموزشی علاوه بر ارائه ترندهای شغلی مدیریت محصول، مهارتهای رزومهنویسی و نحوه انجام یک مصاحبه شغلی موفق برای ورود به حوزه کاری مدیریت محصول و یا ارتقای شغلی در این حوزه به شرکتکنندگان آموزش داده میشود.
این دوره بصورت عملیاتی برگزار میشود و علاوه بر یادگیری اصول و مفاهیم مدیریت محصول در طی دوره، تمامی شرکتکنندگان یک پروژه عملی مدیریت محصول را با همراهی مدرسان انجام میدهند تا علاوه بر آشنایی بیشتر با مهارت مدیریت محصول، آموختههای خود طی دوره را بصورت عملی بکار گیرند و درک جامعتری از مدیریت محصول بدست بیاورند.
۲٫
مخاطبان دوره
مدیران محصول
مدیران محصولاتی که علاقه مند هستند دانش خود را گسترش دهند تا بتوانند بهتر به محصولی که در حال توسعه آن هستند، کمک کنند، و یا تمایل دارند با بهبود توانمندی های خود فرصت های شغلی بهتری برای خود ایجاد کنند.
مدیران کسب و کار
مدیران استارتاپ ها و کسب و کارهایی کوچکی که امکان جذب مدیر محصول را ندارند و نیاز دارند با گسترش دانش مدیر، وظایف مدیر محصول را به انجام برسانند.
کارشناسان ، مالکان و طراحان محصول
کارشناسان محصول، مالکان محصول، و طراحان محصول، که تلاش می کنند با بهبود توانمندی های خود در آینده امکان فعالیت به عنوان مدیر محصول را برای خود ایجاد کنند.
۳٫
سرفصلهای دوره
کلاس ها روزهای یکشنبه ساعت ۱۸ تا ۲۱ و پنجشنبه ۹ تا ۱۲ برگزار میشوند.
Introduction
- What is a company
- What is team
- How a company works
- What is a business/startup
- What is lean Startup
- What is lean Startup
- What is Digital PM
- PM vs PO vs Project Manager
- Product Leader vs Product Manager
- PM Competency
- Do you want to be a PM
- Daily Work of a PM
- Types of PM
Strategy & Opportunity Asessment
- Strategy (what is, how to define)
- SWOT BCG analysis
- Product Lifecycle
- Strategy Examples
- How to use strategy to filter our Decisions
- Opportunity Sizing and Market Size
- Market Analysis
Discovery
- آشنایی با متودهای design thinking
- آشنایی با مدل double diamond
- همکاری با افراد ذینفع در پروژه
- جمع آوری اطلاعات و فرضیات در پروژه - آشنایی با متدهای discovery
- چگونگی استفاده و فهم اطلاعات جمع آوری شده برای طراحی محصول
- User Personas and Empathy Maps
- User Journeys and Storyboards
- Defining the Problem and User Stories
- Competitive analysis
Design & Validation
- what is Ui/Ux (+History)
- Design Thinking
- Design System
- Design Principle & Concepts
- Usability test
- Art of Fast Fail
- Product Experiments (wizard of oz, 404 error, A/B test,.. )
- Define MVP
- Success Metrics of MVP
Delivery & Iteration
- Agile vs Waterfall
- Agile on the way of Working not framework
- Scrum & Kanban (Focus on mindest)
- PRD
- Backlog Management
- Product Delivery
- What is Tech
- PM & EM in delivery
- How to launch (go-to-market strategy, gradual release, support allignment)
- Gather feedback Observe metrics and Next Iteration
- Dual Track Agile
Other Subjects
- Ownership
- Clear Thinking
- Clarify for others
- Leading without Authority
- Eomotional Intelligence
- How to write CV
- How to Get interviewed
۴٫
مدرسان دوره
۵٫
چرا در این دوره شرکت کنیم؟
آموزش جامع مفاهیم و مهارت های مدیریت محصول
در این دوره مباحث مدیریت محصول توسط اساتید خبره، که سال ها در این حوزه فعالیت داشته اند به صورت کاملا عملی تدریس میشود.
ارایه گواهی پایان دوره
در پایان این دوره تمامی شرکت کنندگان گواهی شرکت در دوره آموزشی مدیریت محصول را از آکادمی یوزراکس دریافت خواهند کرد.
دوره آنلاین و ارائه رکورد دوره
این دوره به صورت آنلاین برگزار می شود و شما می توانید در زمان تدریس سوالات خود را از مدرسان بپرسید، فیلم تمامی جلسات نیز در اختیار شما قرار می گیرد.
۶٫
سوالات متداول
برای تعامل بیشتر شما با اساتید دوره، کلاس ها به صورت وبینار و آنلاین برگزار می شوند و شما می توانید در طی تدریس اساتید، نکات و سوالات خود را مطرح نمایید.
بله، در پایان هر جلسه، فیلم رکورد شده کلاس در سامانه آموزش یوزراکس قرار میگیرد و تا یک سال در دسترس شما خواهد بود.
بله در پایان دوره به تمامی شرکت کنندگان دوره گواهی شرکت در دوره به زبان انگلیسی از طرف آکادمی یوزراکس تقدیم می شود.
بله در طی دوره شما می توانید با راهبر ارشد دوره و مدرسان دوره در ارتباط باشید و فرآیند آموزش خود را کامل کنید.
کارشناسان محصول، مدیران محصول و سایر اعضای تیم محصول که قصد ارتقای موقعیت کاری و به روز رسانی دانش خود را دارند می توانند در این دوره شرکت کنند. همچنین شرکت در این دوره برای مدیران کسب و کار، طراحان محصول و علاقمندان به مدیریت محصول نیز مفید خواهد بود.
ما همیشه پاسخگوی سوالات شما هستیم. شما میتوانید ازساعت ۹ صبح تا ۶ بعد ازظهر شنبه تا چهارشنبه با شماره های زیر تماس بگیرید: ۶۶۱۲۸۰۶۸ و ۰۹۳۶۶۱۲۹۱۰۱