چهارمین دوره آموزشی عملیاتی

مدیریت محصول

بیش از ۶۰ ســاعت آموزش آنلاین

همراه با انجام پروژه عملی

شروع دوره از ۱۸ آبان

چهارمین دوره آموزشی

مـدیریت محصول

بیش از ۶۰ سـاعت آموزش آنلاین

همراه با انجام پروژه عملی

شروع دوره از ۱۸ آبان

۱٫

درباره دوره

مدیر محصول کیست؟

مدیریت محصول یک نقش کلیدی در کسب و کار است و مسئول موفقیت محصول در تمام چرخه عمر آن است. مدیر محصول، رابط بین مدیران شرکت و تیم توسعه محصول است و رویکرد آن، همراهی با مدیران ارشد کسب و کار برای شناسایی و مشخص نمودن اهداف سازمان و تطابق آن با اهداف محصول است. یک مدیر محصول بر اساس نیازهای مشتری و تجزیه و تحلیل بازار، چشم اندازی منحصر به فرد از محصول ارائه داده و پس از تدوین استراتژی و نقشه راه تولید محصول نهایی، تیم تولید محصول را تا رسیدن به محصول مورد نیاز مشتری، راهبری می کند.

چرا دوره مدیریت محصول

مدیریت محصول، از جمله مفاهیمی است که در سال های اخیر به فرآیند توسعه نرم افزار اضافه شده است. مدیریت محصول یک شغل میان رشته ای (محل اتصال تیم های فنی، تجربه کاربری و کسب و کار) محسوب می شود، و به دلیل چند وجهی بودن وظایفی که به مدیران محصول تفویض شد، پیچیدگی های زیادی دارد.

در مشاغل میان رشته ای، کسب دانش و مهارت کافی در همه زمینه ها زمان بر است. همچنین در بعضی مباحث منابع آموزشی مناسب در دسترس نیست. ضمن این که با توجه به تغییرات بسیار سریع فضای کسب و کار فناوری اطلاعات، منابع آموزشی به سرعت از رده خارج می شوند.

در این شرایط، شرکت در دوره های آموزشی و کسب اطلاعات مبتنی بر تجربه اساتید به صورت فشرده و منسجم، یکی از روش‌هایی است که به کسب دانش به روز و مبتنی بر تجربیات دنیای واقعی، کمک می کند.

همچنین در مباحث پیچیده ای مانند مدیریت محصول، در صورتی که مباحث آموزشی فقط به صورت تئوری آموزش داده شوند، ممکن است برای دانش پذیران در دنیای واقعی قابل پیاده سازی نباشد. در نتیجه نیاز است اتصالی بین آموزش های داده شده در کلاس، و تجربیات و مشکلات واقعی کسب و کارها برقرار کرد تا آموزش‌های داده شده، در ذهن شرکت کنندگان نهادینه شود.

بر این اساس، دوره آموزشی مدیریت محصول با تمرکز بر کاربردی بودن مباحث آموزش داده شده برنامه‌ریزی شده و برگزار می شود.

ویژگی‌های دوره

دوره آموزشی مدیریت محصول از چند روش برای آموزش استفاده می کند:

  • مباحث این دوره در چند بخش کلی مفاهیم مدیریت محصول، شناخت سازمان و ساختار کسب و کار، چرخه عمر محصول، استراتژی و راهبری، تحقیقات بازار، چابکی و چارچوب اسکرام، شاخص‌های ارزیابی محصول، علم داده، دانش طراحی، کاربردپذیری، دانش فنی، مهارت­‌های نرم و ارتباطی و روندهای شغلی مدیریت محصول دسته بندی شده است تا همه جنبه‌های شغلی مورد نیاز برای یک مدیر محصول، مورد توجه قرار گیرد.
  • آموزش مباحث در این دوره توسط برترین مدیران و متخصصان حوزه محصولات دیجیتال از آمریکا، آلمان، کانادا و ایران که تجربه فعالیت در بزرگترین شرکت‌­های داخلی و بین‌المللی را دارند، انجام می­‌شود. در کنار آموزش مفاهیم کاربردی و مبتنی بر فضای واقعی فضای کسب و کار، تجربه‌­های کاری اساتید از شرکت‌­ها و پروژه‌­های گوناگون نیز با شرکت­‌کنندگان به اشتراک گذاشته می­­‌شود تا با چالش­‌های کاری محصولات و سازمان­‌های مختلف آشنا شوند.
  • این دوره بصورت تجربه محور طراحی شده و برای افراد علاقمند ورود به حوزه مدیریت محصول و یا کسانی که کمتر از دو سال تجربه کاری در حوزه مدیریت محصول دارند و  به دنبال ارتقای دانش و مهارت کاری خود هستند برنامه ریزی شده است. در این دوره تلاش می شود در کنار ارایه مطالب و مفاهیم آموزشی، چالش های موجود در مسیر کاری مدیران محصول نیز ارزیابی شود و راهکارهای مبتنی بر تجربه به دانشپذیران ارایه شود.
  • در طی دوره مدرسان در کنار شرکت کنندگان هستند و به سوالات آنها در خصوص اجرای مباحث آموزش داده شده در کسب و کارهای خود، پاسخ می دهند.
  • این دوره بصورت عملیاتی برگزار می­شود و تمامی شرکت­‌کنندگان، علاوه بر یادگیری اصول و مفاهیم مدیریت محصول، در طی دوره یک پروژه عملی مدیریت محصول را با همراهی مدرسان انجام می­دهند.

۱٫

درباره دوره

مدیر محصول کیست؟

مدیریت محصول یک نقش کلیدی در کسب و کار است و مسئول موفقیت محصول در تمام چرخه عمر آن است. مدیر محصول، رابط بین مدیران شرکت و تیم توسعه محصول است و رویکرد آن، همراهی با مدیران ارشد کسب و کار برای شناسایی و مشخص نمودن اهداف سازمان و تطابق آن با اهداف محصول است. یک مدیر محصول بر اساس نیازهای مشتری و تجزیه و تحلیل بازار، چشم اندازی منحصر به فرد از محصول ارائه داده و پس از تدوین استراتژی و نقشه راه تولید محصول نهایی، تیم تولید محصول را تا رسیدن به محصول مورد نیاز مشتری، راهبری می کند.

چرا دوره مدیریت محصول

مدیریت محصول، از جمله مفاهیمی است که در سال های اخیر به فرآیند توسعه نرم افزار اضافه شده است. مدیریت محصول یک شغل میان رشته ای (محل اتصال تیم های فنی، تجربه کاربری و کسب و کار) محسوب می شود، و به دلیل چند وجهی بودن وظایفی که به مدیران محصول تفویض شد، پیچیدگی های زیادی دارد.

در مشاغل میان رشته ای، کسب دانش و مهارت کافی در همه زمینه ها زمان بر است. همچنین در بعضی مباحث منابع آموزشی مناسب در دسترس نیست. ضمن این که با توجه به تغییرات بسیار سریع فضای کسب و کار فناوری اطلاعات، منابع آموزشی به سرعت از رده خارج می شوند.

در این شرایط، شرکت در دوره های آموزشی و کسب اطلاعات مبتنی بر تجربه اساتید به صورت فشرده و منسجم، یکی از روش‌هایی است که به کسب دانش به روز و مبتنی بر تجربیات دنیای واقعی، کمک می کند.

همچنین در مباحث پیچیده ای مانند مدیریت محصول، در صورتی که مباحث آموزشی فقط به صورت تئوری آموزش داده شوند، ممکن است برای دانش پذیران در دنیای واقعی قابل پیاده سازی نباشد. در نتیجه نیاز است اتصالی بین آموزش های داده شده در کلاس، و تجربیات و مشکلات واقعی کسب و کارها برقرار کرد تا آموزش‌های داده شده، در ذهن شرکت کنندگان نهادینه شود.

بر این اساس، دوره آموزشی مدیریت محصول با تمرکز بر کاربردی بودن مباحث آموزش داده شده برنامه‌ریزی شده و برگزار می شود.

ویژگی‌های دوره

دوره آموزشی مدیریت محصول از چند روش برای آموزش استفاده می کند:

  • مباحث این دوره در چند بخش کلی مفاهیم مدیریت محصول، شناخت سازمان و ساختار کسب و کار، چرخه عمر محصول، استراتژی و راهبری، تحقیقات بازار، چابکی و چارچوب اسکرام، شاخص‌های ارزیابی محصول، علم داده، دانش طراحی، کاربردپذیری، دانش فنی، مهارت­‌های نرم و ارتباطی و روندهای شغلی مدیریت محصول دسته بندی شده است تا همه جنبه‌های شغلی مورد نیاز برای یک مدیر محصول، مورد توجه قرار گیرد.
  • آموزش مباحث در این دوره توسط برترین مدیران و متخصصان حوزه محصولات دیجیتال از آمریکا، آلمان، کانادا و ایران که تجربه فعالیت در بزرگترین شرکت‌­های داخلی و بین‌المللی را دارند، انجام می­‌شود. در کنار آموزش مفاهیم کاربردی و مبتنی بر فضای واقعی فضای کسب و کار، تجربه‌­های کاری اساتید از شرکت‌­ها و پروژه‌­های گوناگون نیز با شرکت­‌کنندگان به اشتراک گذاشته می­­‌شود تا با چالش­‌های کاری محصولات و سازمان­‌های مختلف آشنا شوند.
  • این دوره بصورت تجربه محور طراحی شده و برای افراد علاقمند ورود به حوزه مدیریت محصول و یا کسانی که کمتر از دو سال تجربه کاری در حوزه مدیریت محصول دارند و  به دنبال ارتقای دانش و مهارت کاری خود هستند برنامه ریزی شده است. در این دوره تلاش می شود در کنار ارایه مطالب و مفاهیم آموزشی، چالش های موجود در مسیر کاری مدیران محصول نیز ارزیابی شود و راهکارهای مبتنی بر تجربه به دانشپذیران ارایه شود.
  • در طی دوره مدرسان در کنار شرکت کنندگان هستند و به سوالات آنها در خصوص اجرای مباحث آموزش داده شده در کسب و کارهای خود، پاسخ می دهند.
  • این دوره بصورت عملیاتی برگزار می­شود و تمامی شرکت­‌کنندگان، علاوه بر یادگیری اصول و مفاهیم مدیریت محصول، در طی دوره یک پروژه عملی مدیریت محصول را با همراهی مدرسان انجام می­دهند.

ساختار آموزشی دوره

در این دوره تمامی مفاهیم و مباحث مورد نیاز برای فعالیت بعنوان یک مدیر محصول به شرکت­‌کنندگان آموزش داده می‌­شود. با توجه به اینکه مطالب آموزشی دوره بصورت جامع بیان می­‌شوند، اگر در این حوزه فعالیت داشته باشید برخی از مباحث برای شما بازتعریف ­ذهنی و بازآموزی خواهند شد و با تجربه‌های کاری و به­‌روزرسانی­‌های دانش این حوزه آشنا خواهید شد.

 

  • دوره آموزشی مدیریت محصول بر اساس چهار گام اصلی طراحی شده است تا همه جنبه‌های شغلی مورد نیاز برای یک مدیر محصول، مورد توجه قرار گیرد.
    1. استراتژی و سنجش فرصت
    2. اکتشاف
    3. دیزاین و اعتبار‌سنجی
    4. اجرا و فیدبک‌گیری
  • دوره مدیریت محصول با آموزش مفاهیم مقدماتی درباره کسب و کار و ساختار سازمانی آغاز می­‌شود. در این بخش مطالبی درباره چیستی یک کسب و کار، تاریخچه ایجاد استارتاپ­ها و چرخه عمر یک استارتاپ ارائه می­‌شود و سپس مفهوم استارتاپ ناب Lean Startup مورد بررسی قرار می­‌گیرد.
  • تمرکز بخش استراتژی و سنجش فرصت بر تدوین استراتژی، نحوه ساختارمند کردن تصمیمات بر اساس استراتژی­‌ها، امکان­‌سنجی و اندازه‌­گیری اندازه بازار بالقوه برای ارائه یا عدم ارائه یک محصول و یا افزودن یک فیچر خواهد بود.
  • در دومین بخش دوره، با فرض اینکه یک محصول مبتنی بر استراتژی­‌های سازمان بوده و اندازه بازار متناسبی داشته باشد، به سراغ اکتشاف (Discovery) و درک نیاز کاربر خواهیم رفت. در واقع در این بخش به دنبال درک مسئله اصلی مشتریان، بازتعریف مسئله و ارائه راهکارهای متناسب با مسئله خواهیم بود.
  • پس از درک نیاز اصلی کاربران و در بخش سوم دوره مدیریت محصول، تلاش می­‌شود با ارائه دیزاین­‌ها و راهکارهای مختلف، مسئله کاربر به بهترین نحو ممکن حل شود و در ادامه تمامی این راهکارها اعتبارسنجی خواهند شد.
  • در گام پایانی دوره مدیریت محصول بر توسعه راهکارهای اعتبارسنجی شده در بخش سوم تمرکز می­‌شود و سپس این راهکارها با مشتریان واقعی ارزیابی شده و بازخورد کاربران دریافت و بررسی خواهد شد. با انجام این مراحل که ممکن است به حذف برخی از مراحل و ویژگی‌­های توسعه محصول بیانجامد، محصولی با کیفیت، کاربرمحور و مبتنی برنیاز مشتریان ایجاد خواهد شد که کاربران به آن وفادار باشند.
  • در ادامه مباحث ارائه شده در چهار گام اصلی، مباحث ارائه شده در یک فریمورک جمع‌بندی می‌­شود و مهارت­‌های نرم مورد نیاز برای تبدیل شده به یک مدیر محصول موفق به شرکت‌­کنندگان آموزش داده می­‌شود.
  • در پایان دوره در یک جلسه آموزشی علاوه بر ارائه ترندهای شغلی مدیریت محصول، مهارت­های رزومه­‌نویسی و نحوه انجام یک مصاحبه شغلی موفق برای ورود به حوزه کاری مدیریت محصول و یا ارتقای شغلی در این حوزه به شرکت‌­کنندگان آموزش داده می‌­شود.
این دوره بصورت عملیاتی برگزار می­‌شود و علاوه بر یادگیری اصول و مفاهیم مدیریت محصول در طی دوره، تمامی شرکت‌­کنندگان یک پروژه عملی مدیریت محصول را با همراهی مدرسان انجام می­‌دهند تا علاوه بر آشنایی بیشتر با مهارت مدیریت محصول، آموخته‌­های خود طی دوره را بصورت عملی بکار گیرند و درک جامع‌­تری از مدیریت محصول بدست بیاورند.

۲٫

مخاطبان دوره

مدیران محصول

مدیران محصولاتی که علاقه مند هستند دانش خود را گسترش دهند تا بتوانند بهتر به محصولی که در حال توسعه آن هستند، کمک کنند، و یا تمایل دارند با بهبود توانمندی های خود فرصت های شغلی بهتری برای خود ایجاد کنند.

مدیران کسب و کار

مدیران استارتاپ ها و کسب و کارهایی کوچکی که امکان جذب مدیر محصول را ندارند و نیاز دارند با گسترش دانش مدیر، وظایف مدیر محصول را به انجام برسانند.

کارشناسان ، مالکان و طراحان محصول

کارشناسان محصول، مالکان محصول، و طراحان محصول، که تلاش می کنند با بهبود توانمندی های خود در آینده امکان فعالیت به عنوان مدیر محصول را برای خود ایجاد کنند.

۳٫

سرفصل‌های دوره

کلاس ها روزهای یکشنبه ساعت ۱۸ تا ۲۱ و پنجشنبه ۹ تا ۱۲ برگزار می‌شوند.

Introduction

پنجشنبه ۱۸ آبان ساعت ۹ تا ۱۲
مفاهیم پایه سازمان و استارتاپ
  •  What is a company
  •  What is team
  •  How a company works
  •  What is a business/startup
  •  What is lean Startup
یکشنبه ۲۱ آبان ساعت ۱۸ تا ۲۱
مفاهیم پایه مدیریت محصول
  • What is lean Startup
  • What is Digital PM
  • PM vs PO vs Project Manager
  • Product Leader vs Product Manager
  • PM Competency
پنجشنبه ۲۵ آبان ساعت ۹ تا ۱۲
انواع مدیریت محصول
  • Do you want to be a PM
  • Daily Work of a PM
  • Types of PM

Strategy & Opportunity Asessment

یکشنبه ۲۸ آبان ساعت ۱۸ تا ۲۱
استراتژی و چرخه عمر محصول
  • Strategy (what is, how to define)
  • SWOT BCG analysis
  • Product Lifecycle
  • Strategy Examples
  • How to use strategy to filter our Decisions
پنجشنبه ۲ آذر ساعت ۹ تا ۱۲
آنالیز بازار و ارتباط با ذی‌نفعان
  •  Opportunity Sizing and Market Size
  • Market Analysis

Discovery

یکشنبه ۵ آذر ساعت ۱۸ تا ۲۱
مبانی طراحی دیجیتال
  • آشنایی با متودهای design thinking
  • آشنایی با مدل double diamond
پنجشنبه ۹ آذر ساعت ۹ تا ۱۲
فهم و آشنایی با کاربر در محیط دیجیتال
  • همکاری با افراد ذینفع در پروژه 
  • جمع آوری اطلاعات و فرضیات در پروژه - آشنایی با متدهای discovery 
  • چگونگی استفاده و فهم اطلاعات جمع آوری شده برای طراحی محصول
یکشنبه ۱۲ آذر ساعت ۱۸ تا ۲۱
پرسونا و مسیر کاربر
  • User Personas and Empathy Maps
  • User Journeys and Storyboards
  • Defining the Problem and User Stories
  • Competitive analysis

Design & Validation

پنجشنبه ۱۶ آذر ساعت ۱۴ تا ۱۷
راه حل طراحی
  • what is Ui/Ux  (+History)
  • Design Thinking
  • Design System
  • Design Principle & Concepts
یکشنبه ۱۹ آذر ساعت ۱۸ تا ۲۱
تست کاربردپذیری
  • Usability test
  • Art of Fast Fail
پنجشنبه ۲۳ آذر ساعت ۱۴ تا ۱۷
آزمون محصول
  • Product Experiments (wizard of oz, 404 error, A/B test,.. )
پنجشنبه ۳۰ آذر ساعت ۹ تا ۱۲
کمینه محصول پذیرفتنی
  • Define MVP
  • Success Metrics of MVP

Delivery & Iteration

یکشنبه ۳ دی ساعت ۱۸ تا ۲۱
اجایلیتی
  • Agile vs Waterfall
  • Agile on the way of Working not framework
  • Scrum & Kanban (Focus on mindest)
پنجشنبه ۷ دی ساعت ۹ تا ۱۲
مدیریت بک لاگ
  • PRD
  • Backlog Management
  • Product Delivery
یکشنبه ۱۰ دی ساعت ۱۸ تا ۲۱
مفاهیم فنی
  • What is Tech
  • PM & EM in delivery
پنجشنبه ۱۴ دی ساعت ۹ تا ۱۲
ورود به بازار
  • How to launch (go-to-market strategy, gradual release, support allignment)
یکشنبه ۱۷ دی ساعت ۱۸ تا ۲۱
بازخورد
  • Gather feedback Observe metrics and Next Iteration
پنجشنبه ۲۱ دی ساعت ۹ تا ۱۲
اجیلیتی
  • Dual Track Agile

Other Subjects

یکشنبه ۲۴ دی ساعت ۱۸ تا ۲۱
کارگاه مهارتهای نرم
  • Ownership
  • Clear Thinking
  • Clarify for others
  • Leading without Authority
  • Eomotional Intelligence
پنجشنبه ۲۸ دی ساعت ۹ تا ۱۲
چه طور استخدام شویم
  • How to write CV
  • How to Get interviewed

۴٫

مدرسان دوره

سیامک خرمی

مدیر ارشد محصول Amazon و مربی در Product School

محمدعلی محمودی

کوچ محصول پردازش اطلاعات مالی مبنا/ کوچ محصول گروه فدک

علیرضا نیکوکار

هم بنیانگذار و راهبر محصول SurgicalVR

فاطمه جباری

اجایل کوچ اسنپ

هادی فرصادی

مدیر ارشد بازاریابی هلدینگ سیکاس تامین بنیان/ مدیر بازاریابی بلو بانک

اشکان نورزاده

CTO پردازش اطلاعات مالی مبنا

دانیال موذن

Data Product Director اسنپ

علیرضا پوریوسف

هم بنیانگذار Retro/ مدیر محصول سابق اسنپ باکس

پویا ملک

طراح محصول ارشد Eurowings Digital آلمان و مربی در BrainStation

ایاز آذری

مدیر محصول ارشد در اسنپ‌فود

۵٫

چرا در این دوره شرکت کنیم؟

آموزش جامع مفاهیم و مهارت های مدیریت محصول

در این دوره مباحث مدیریت محصول توسط اساتید خبره، که سال ها در این حوزه فعالیت داشته اند به صورت کاملا عملی تدریس میشود.

ارایه گواهی پایان دوره

در پایان این دوره تمامی شرکت کنندگان گواهی شرکت در دوره آموزشی مدیریت محصول را از آکادمی یوزراکس دریافت خواهند کرد.

دوره آنلاین و ارائه رکورد دوره

این دوره به صورت آنلاین برگزار می شود و شما می توانید در زمان تدریس سوالات خود را از مدرسان بپرسید، فیلم تمامی جلسات نیز در اختیار شما قرار می گیرد.

۶٫

سوالات متداول

برای تعامل بیشتر شما با اساتید دوره، کلاس ها به صورت وبینار و آنلاین برگزار می شوند و شما می توانید در طی تدریس اساتید، نکات و سوالات خود را مطرح نمایید.

بله، در پایان هر جلسه، فیلم رکورد شده کلاس در سامانه آموزش یوزراکس قرار میگیرد و تا یک سال در دسترس شما خواهد بود.

بله در پایان دوره به تمامی شرکت کنندگان دوره گواهی شرکت در دوره به زبان انگلیسی از طرف آکادمی یوزراکس تقدیم می شود.

بله در طی دوره شما می توانید با راهبر ارشد دوره و مدرسان دوره در ارتباط باشید و فرآیند آموزش خود را کامل کنید.

کارشناسان محصول، مدیران محصول و سایر اعضای تیم محصول که قصد ارتقای موقعیت کاری و به روز رسانی دانش خود را دارند می توانند در این دوره شرکت کنند. همچنین شرکت در این دوره برای مدیران کسب و کار، طراحان محصول و علاقمندان به مدیریت محصول نیز مفید خواهد بود.

ما همیشه پاسخگوی سوالات شما هستیم. شما میتوانید ازساعت ۹ صبح تا ۶ بعد ازظهر شنبه تا چهارشنبه با شماره های زیر تماس بگیرید:  ۶۶۱۲۸۰۶۸ و ۰۹۳۶۶۱۲۹۱۰۱

همین حــــالا ثـــبت‌نام کن

و به جمع مدیران محصول
مــوفق اضــافه شــــــو

همین حالا ثبت نام کن

و به جمع مدیران محصول موفق اضافه شو

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی مدیران منابع انسانی کشور
معاون مالی کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز
سرپرست واحد آمار شرکت بازرگانی شاهد 
سرپرست واحد حسابداری و انبار و موجودی مواد شرکت فروشگاه آزاد شاهد 
رئیس حسابداری شرکت فن آوری اطلاعات هما هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
مدیر امور مالی و اداری شرکت سامان گستر هوشمند پارس
مدیر مالی و اداری دانشگاه عدالت دانشگاه عدالت
مدیر حسابرسی داخلی و مدیریت ریسک شرکت ایران ارقام