پژوهش کاربر چیست؟
پژوهش کاربر (User Research) بخش اصلی فرآیند طراحی تجربه کاربری و طراحی محصول است. در فرآیند پژوهش کاربر، طراحان محصول با تمرکز بر شناخت نیاز، رفتار، تجربه و خواست کاربران نهایی محصول به درک جامعی از مشتریان یا کاربران محصولات می رسند و این درک عمیق، نقش بسیاری در بهبود فرآیند طراحی کاربرمحور، افزایش کاربردپذیری و حتی بازاریابی محصول نهایی دارد.
درباره دوره پژوهش کاربر
دوره آنلاین پژوهش کاربر، شامل ۴۴ ساعت آموزش مفاهیم و مهارتهای مورد نیاز و انجام پروژه است که روزهای سهشنبه هر هفته برگزار می شود. آموزشهای این دوره در چهار بخش اصلی مفاهیم پایه پژوهش کاربر، روش های جمع آوری داده، روش های تحلیل داده، کاربرد هوش مصنوعی در پژوهش کاربری، تست کاربردپذیری و مهارتهای نرم و ارتباطی ارائه میشود. علاوه بر آموزش مباحث تئوری، دانشپذیران یک پروژه پژوهش کاربر را همزمان با فرآیند آموزش خود انجام می دهند تا مهارتهای دانشپذیران در دنیای واقعی نیز قابل پیادهسازی باشد. در پایان نیز به همه شرکت کنندگانی که دوره را با موفقیت به پایان برسانند گواهی معتبر حضور در دوره ارائه میشود.
نحوه طراحی دوره پروژهش کاربر
این دوره برای چه کسانی مناسب است؟
افرادی که میخواهند به صورت تخصصی در حوزه پژوهش کاربری فعالیت کنند، طراحان محصول، مدیران محصول، طراحان رابط کاربری و تجربه کاربری، طراحان صنعتی، کارشناسان و مدیران بازاریابی، تیم های استارتاپی، تیم های طراحی محصول و تجربه کاربری شرکت های حوزه تجارت الکترونیک و مدیران و صاحبین کسب و کارها مخاطبان این دوره خواهند بود.
در این دوره چه می آموزیم؟
سرفصلها و جلسات دوره
جلسات دوره در روزهای سهشنبه ساعت ۱۸ تا ۲۱ برگزار میشود.

Foundation
- Whats user research
- Different approach
- Examples
- Basic concepts
- how to plan
- UR goals and usage
- UR as a part of Design thinking process
- What kind of data to gather
- Data Gathering Methods
Data Gathering
- Desk Research
- Context Resaerch
- Reseach Layers
- Empathy
- Sympathy
- Copmarison Empathy map
- Observation tool and protocol
- Online and offline observation
- Deep Interview
- Contextual Interview
- Expert Interview
- Rapport Situation
- How to design questions
- How to reach valid answer
- Online survey
- A- day-in-the-life
- User scenario
- Cultural Probe
- AI in user research

Data Analysis

- Affinity diagrams
- Survey result Analysis
- Persona process
- Persona Profile
- Persona Types
- Data Driven Persona
- Ad-hoc Persona
- Jobs to be done
- Point of view
- User Goals
- User Needs
- User Roles
- User's Doing, Feeling, thinkings
- Usability Testing
Communication and Soft Skills
- Documenting
- Presenting
- Communicating
- Skills
- About Presenting the result
- Qualitative / Quantitative
- Communication with the team: being the user advocate in team
سوالات متداول
?
برای شرکت در این دوره نیاز به هیچ پیش نیازی نیست، فرآیند آموزشی این دوره به گونه ای است که تمامی مباحث از پایه آموزش داده می شود.
طراحان محصول/ مدیران محصول/ طراحان رابط کاربری/ طراحان تجربه کاربری/ طراحان صنعتی/ توسعه دهندگان وب و اپلیکیشن/ برنامه نویسان/ کارشناسان و مدیران بازاریابی/ اعضای تیم های استارتاپی/ اعضای تیم های طراحی محصول/ دانشجویان طراحی صنعتی/ صاحبین کسب و کارها/ مدیران استارتاپها
بله. در پایان هر بخش از دوره، فایل پاورپوینت به همراه مستنداتی که مدرس بخواد در اختیار شرکت کننده ها قرار بده براتون ارسال میشه
بله. در پایان دوره، برای تمامی شرکت کنندگانی که در دوره حضور داشته باشند، گواهی معتبر صادر خواهد شد.
