سومین دوره آموزشی تربیت
مدیر مــحصول
۶۰ ساعت آموزش آنلاین
شروع دوره از ۱۱ دی ماه

۱٫
درباره دوره

مدیر محصول کیست؟
مدیریت محصول یک نقش کلیدی در کسب و کار است و مسئول موفقیت محصول در تمام چرخه عمر آن است. مدیر محصول، رابط بین مدیران شرکت و تیم توسعه محصول است و رویکرد آن، همراهی با مدیران ارشد کسب و کار برای شناسایی و مشخص نمودن اهداف سازمان و تطابق آن با اهداف محصول است. یک مدیر محصول بر اساس نیازهای مشتری و تجزیه و تحلیل بازار، چشم اندازی منحصر به فرد از محصول ارائه داده و پس از تدوین استراتژی و نقشه راه تولید محصول نهایی، تیم تولید محصول را تا رسیدن به محصول مورد نیاز مشتری، راهبری می کند.
چرا دوره مدیریت محصول
مدیریت محصول، از جمله مفاهیمی است که در سال های اخیر به فرآیند توسعه نرم افزار اضافه شده است. مدیریت محصول یک شغل میان رشته ای (محل اتصال تیم های فنی، تجربه کاربری و کسب و کار ) محسوب می شود، و به دلیل چند وجهی بودن وظایفی که به مدیران محصول تفویض شد، پیچیدگی های زیادی دارد.
در مشاغل میان رشته ای، کسب دانش و مهارت کافی در همه زمینه ها زمان بر است. همچنین در بعضی مباحث منابع آموزشی مناسب در دسترس نیست. ضمن این که با توجه به تغییرات بسیار سریع فضای کسب و کار فناوری اطلاعات، منابع آموزشی به سرعت از رده خارج می شوند.
در این شرایط، شرکت در دوره های آموزشی و کسب اطلاعات مبتنی بر تجربه اساتید به صورت فشرده و منسجم، یکی از روشهایی است که به کسب دانش به روز و مبتنی بر تجربیات دنیای واقعی، کمک می کند.
همچنین در مباحث پیچیده ای مانند مدیریت محصول، در صورتی که مباحث آموزشی فقط به صورت تئوری آموزش داده شوند، ممکن است برای دانش پذیران در دنیای واقعی قابل پیاده سازی نباشد. در نتیجه نیاز است اتصالی بین آموزش های داده شده در کلاس، و تجربیات و مشکلات واقعی کسب و کارها برقرار کرد تا آموزشهای داده شده، در ذهن شرکت کنندگان نهادینه شود.
بر این اساس، دوره آموزشی مدیریت محصول با تمرکز بر کاربردی بودن مباحث آموزش داده شده برنامهریزی شده و برگزار می شود.
ویژگیهای دوره
دوره آموزشی مدیریت محصول از چند روش برای آموزش استفاده می کند:
- مباحث این دوره در چند بخش کلی مفاهیم پایه مدیریت محصول، شناخت سازمان و چرخه عمر محصول، چابکی و چارچوب اسکرام، شاخص های ارزیابی محصول (KPI)، OKR، مهارتهای نرم، علم داده، دانش طراحی، دانش فنی و برنامه نویسی و روندهای شغلی مدیریت محصول دسته بندی شده است و تلاش شده تا همه جنبه های شغلی مورد نیاز برای مدیر محصول مورد توجه قرار گیرد.
- در این دوره اساتیدی که تجربه فعالیت در کسب و کارهای متنوعی را دارند، مباحث فوق را آموزش می دهند. آنها تلاش می کنند دوره را به صورت کاربردی و مبتنی بر تجربه هایی که در فضای کسب و کار داشته اند، آموزش دهند.
- این دوره بصورت تجربه محور طراحی شده و برای افرادی برنامه ریزی شده است که علاقمند ورود به حوزه مدیریت محصول هستند و دانش و تجربه کافی را در این زمینه ندارند. در این دوره تلاش می شود در کنار ارایه مطالب و مفاهیم آموزشی چالش های موجود در مسیر کاری مدیران محصول نیز ارزیابی شود و راهکارهای مبتنی بر تجربه به دانشپذیران ارایه شود.
- در حین دوره مدرسان در کنار شرکت کنندگان هستند و به سوالات آنها در خصوص اجرای مباحث آموزش داده شده در کسب و کارهای خود، پاسخ می دهند.
۲٫
مخاطبان دوره
مدیران محصول
مدیران محصولاتی که علاقه مند هستند دانش خود را گسترش دهند تا بتوانند بهتر به محصولی که در حال توسعه آن هستند، کمک کنند، و یا تمایل دارند با بهبود توانمندی های خود فرصت های شغلی بهتری برای خود ایجاد کنند.
مدیران کسب و کار
مدیران استارتاپ ها و کسب و کارهایی کوچکی که امکان جذب مدیر محصول را ندارند و نیاز دارند با گسترش دانش مدیر، وظایف مدیر محصول را به انجام برسانند.
کارشناسان ، مالکان و طراحان محصول
کارشناسان محصول، مالکان محصول، و طراحان محصول، که تلاش می کنند با بهبود توانمندی های خود در آینده امکان فعالیت به عنوان مدیر محصول را برای خود ایجاد کنند.
۳٫
سرفصلهای دوره
کلاس ها روزهای یکشنبه و سه شنبه ساعت ۱۸ تا ۲۱ برگزار میشوند.
تعریف سازمان و استارتاپ، سطوح بلوغ سازمان، بوم ناب کسب و کار
تعریف محصول و فیچر، اولویت بندی فیچرها، قواعد اضافه کردن و حذف کردن فیچرها
تعریف چرخه عمر محصول
تاریخچه مدیریت محصول، معرفی نقش مدیر محصول و تیم محصول، وظابف تیم محصول و ساختار واحد محصول، انواع مدیر محصول، تفاوت مدیریت پروژه با مدیریت محصول
ایده پردازی، تعریف محصول، نمونه سازی محصول، تولید محصول، تجاری سازی و فروش، اندازه گیری و بهبود
تفکر چابک، خاستگاه تفکر چابک، بیانیه چابک، سازمان چابک، کارمندان چابک، قواعد چابکی
تعریف، پیاده سازی و اجرا، کاربرد هر کدام از چارچوب ها
تفکر استراتژیک، تدوین استراتژی محصول
تعریف شاخص های ارزیابی محصول (KPIها)
تعریف اهداف و نتایج کلیدی OKR
ارتباطات، مدیریت زمان، اولویت بندی، مدیریت بحران، مدیریت، رهبری
تفکر طراحی؛ ایده پردازی؛ صحت سنجی ایده ها، فرآیند پژوهش کاربری
مفاهیم پایه تجربه کاربری، فرآیند طراحی مبتی بر تجربه کاربری و خروجی های آن
یکپارچه کردن فرآیند طراحی مبتنی بر تجربه کاربری و توسعه محصول، سنجههای تجربه کاربری و ارزیابی آن، تعامل مدیران محصول با تیم تجربه کاربری
اصول، مفاهیم و زبان بازاریابی، جایگاه محصول در فرآیند بازاریابی، نگاه و جایگاه پژوهش بازار، تحلیل، تحقیق و تناقض در نتایج پژوهش بازار
استراتژی بازار یابی و برندینگ، هدایت محصول مبتنی بر استراتژی بازار، برسی کیس استادی
کمپین تبلیغاتی و راهبردهای بازاریابی، اهرم ها و عناصر بازاریابی در محصول
اولویت بندی فیچرها، ساز و کار تعامل با تیم های بازاریابی، بررسی کیس استادی
تکنولوژی ها، زبان های برنامه نویسی؛ معماری نرم افزار، DB، DevOps
تکنولوژی ها، زبان های برنامه نویسی؛ معماری نرم افزار، DB، DevOps
داده و کار با داده، داده کاوی
رزومه نویسی و مصاحبه کردن و مصاحبه شدن در حوزه محصول، ترندهای آینده شغل مدیریت محصول
۵٫
چرا در این دوره شرکت کنیم؟
آموزش جامع مفاهیم و مهارت های مدیریت محصول
در این دوره مباحث مدیریت محصول توسط اساتید خبره، که سال ها در این حوزه فعالیت داشته اند به صورت کاملا عملی تدریس میشود.
ارایه گواهی پایان دوره
در پایان این دوره تمامی شرکت کنندگان گواهی شرکت در دوره آموزشی مدیریت محصول را از آکادمی یوزراکس دریافت خواهند کرد.
دوره آنلاین و ارائه رکورد دوره
این دوره به صورت آنلاین برگزار می شود و شما می توانید در زمان تدریس سوالات خود را از مدرسان بپرسید، فیلم تمامی جلسات نیز در اختیار شما قرار می گیرد.
۶٫
سوالات متداول
برای تعامل بیشتر شما با اساتید دوره، کلاس ها به صورت وبینار و آنلاین برگزار می شوند و شما می توانید در طی تدریس اساتید، نکات و سوالات خود را مطرح نمایید.
بله، در پایان هر جلسه، فیلم رکورد شده کلاس در سامانه آموزش یوزراکس قرار میگیرد.
بله در پایان دوره به تمامی شرکت کنندگان دوره گواهی شرکت در دوره به زبان انگلیسی از طرف آکادمی یوزراکس تقدیم می شود.
بله در طی دوره شما می توانید با راهبر ارشد دوره و مدرسان دوره در ارتباط باشید و فرآیند آموزش خود را کامل کنید.
کارشناسان محصول، مدیران محصول و سایر اعضای تیم محصول که قصد ارتقای موقعیت کاری و به روز رسانی دانش خود را دارند می توانند در این دوره شرکت کنند. همچنین شرکت در این دوره برای مدیران کسب و کار، طراحان محصول و علاقمندان به مدیریت محصول نیز مفید خواهد بود.
ما همیشه پاسخگوی سوالات شما هستیم. شما میتوانید ازساعت ۹ صبح تا ۶ بعد ازظهر شنبه تا چهارشنبه با شماره های زیر تماس بگیرید: ۶۶۱۲۸۰۶۸ و ۰۹۳۶۶۱۲۹۱۰۱