تفاوت تجربه کاربری و تجربه مشتری

از لحظه ای که فرد یک محصول را میبیند/میشنود تا زمانی که از آن استفاده میکند و کنارش میگذارد، تجربه مشتری رخ داده است. در حالی که تجربه کاربری تنها زمانی رخ میدهد که کاربر با محصول کار کند.

مثال: از زمانی که میفهمیم برند آدیداس وجود دارد تا زمانی که میریم مغازه و میچرخیم و مقایسه میکنیم و لباس پرو می‌کنیم و …. تا زمانی که میخرم میشه تجریه مشتری . از زمانی که استفاده شما از لباس شروع میشه (میخرید و میپوشید) میشه تجربه کاربر.

تجربه مشتری (CX) شامل ۶ بخش است:

  1. AWARENESS-آگاهی: میفهمیم برند وجود دارد.
  2. CONSIDRATION-ملاحظه: مقایسه و بررسی این برند با سایر
  3. PURCHASE- خرید: به هر دلیلی تصمیم گرفتیم انتخابش کنیم و فرایند خرید را طی میکنیم. تعامل در فروشگاه و … (وقتی میخرید میشه مرحله   -USE تجربه مشتری)
  4. SUPPORT – پشتیبانی: وقتی دچار یک مشکلی شدید 
  5. LOYALTY- وفاداری: باز هم از آن برند خرید میکنید.
  6. ADCOCACY-معرفی به دیگران: فرد مبلغ سازمان میشه. اگر شما آن را معرفی میکنید (هدف بیزنس ها)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی مدیران منابع انسانی کشور
معاون مالی کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز
سرپرست واحد آمار شرکت بازرگانی شاهد 
سرپرست واحد حسابداری و انبار و موجودی مواد شرکت فروشگاه آزاد شاهد 
رئیس حسابداری شرکت فن آوری اطلاعات هما هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
مدیر امور مالی و اداری شرکت سامان گستر هوشمند پارس
مدیر مالی و اداری دانشگاه عدالت دانشگاه عدالت
مدیر حسابرسی داخلی و مدیریت ریسک شرکت ایران ارقام