دوره آموزشی

پژوهش کاربر

همراه با پروژه عملی

پژوهش کاربر چیست؟

پژوهش کاربر (User Research) بخش اصلی فرآیند طراحی تجربه کاربری و طراحی محصول است. در فرآیند پژوهش کاربر، طراحان محصول با تمرکز بر شناخت نیاز، رفتار، تجربه و خواست کاربران نهایی محصول به درک جامعی از مشتریان یا کاربران محصولات می رسند و این درک عمیق، نقش بسیاری در بهبود فرآیند طراحی کاربرمحور، افزایش کاربردپذیری و حتی بازاریابی محصول نهایی دارد.

درباره دوره پژوهش کاربر

دوره آنلاین پژوهش کاربر، شامل 33 ساعت آموزش مفاهیم و مهارت­های مورد نیاز و انجام پروژه است که روزهای چهارشنبه هر هفته برگزار می شود. آموزش­های این دوره در چهار بخش اصلی مفاهیم پایه پژوهش کاربر، روش­ های جمع آوری داده، روش های تحلیل داده و مهارت­های نرم و ارتباطی ارائه می­شود. علاوه بر آموزش مباحث تئوری، دانشپذیران یک پروژه پژوهش کاربر را همزمان با فرآیند آموزش خود انجام می دهند تا مهارت­های دانش­پذیران در دنیای واقعی نیز قابل پیاده­سازی باشد. در پایان نیز به همه شرکت کنندگانی که دوره را با موفقیت به پایان برسانند گواهی معتبر حضور در دوره ارائه میشود.

این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که میخواهند به صورت تخصصی در حوزه پژوهش کاربری فعالیت کنند، طراحان محصول، مدیران محصول، طراحان رابط کاربری و تجربه کاربری، طراحان صنعتی، کارشناسان و مدیران بازاریابی، تیم های استارتاپی، تیم های طراحی محصول و تجربه کاربری شرکت های حوزه تجارت الکترونیک و مدیران  و صاحبین کسب و کارها مخاطبان این دوره خواهند بود.

در این دوره چه می آموزیم؟

سرفصل‌ها و جلسات دوره

جلسات دوره در روزهای چهارشنبه ساعت 18 تا 21 برگزار میشود.

Foundation

چهارشنبه 15 دی ساعت 18 تا 21
Mindset
  • What is UR
  • Different Approches
  • Examples
  • Basic Concepts

Data Gathering

چهارشنبه 22 دی ساعت 18 تا 21
User Resarch Plan/Goal
  • How to plan
  • UR goals and usage
  • UR as a part of Design thinking process
  • What kind of data to gather
  • Data Gathering Methods
چهارشنبه 29 دی ساعت 18 تا 21
Desk Research + Empathy
  • Desk Research
  • Context Resaerch
  • Reseach Layers
  • Empathy
  • Sympathy
  • Copmarison Empathy map
چهارشنبه 6 بهمن ساعت 18 تا 21
Observation + Interview + Focus Group
  • Observation tool and protocol
  • Online and offline observation
  • Deep Interview
  • Contexual Intervciew
  • Expert Interview
  • Rapport Situation
  • Focus Group
چهارشنبه 13 بهمن ساعت 18 تا 21
Survey + Right Questions
  • How to design questions
  • How to reach valid answer
  • Online survey
چهارشنبه 20 بهمن ساعت 18 تا 21
Contextual Inquiry
  • A- day-in-the-life
  • User scenario
  • Cultural Probe

Data Analysis

چهارشنبه 27 بهمن ساعت 18 تا 21
Data Assimilation

Affinity Diagram

چهارشنبه 4 اسفند ساعت 18 تا 21
Persona
  • Persona process
  • Persona Profile
  • Persona Types
  • Data Driven Persona
  • Ad-hoc Persona
چهارشنبه 11 اسفند ساعت 18 تا 21
JTBD + POV
  • Jobs to be done
  • Point of view
  • User Goals
  • User Needs
  • User Roles
چهارشنبه 18 اسفند ساعت 18 تا 21
User Journey Map
  • User's Doing, Feeling, thinkings

Communication and Soft Skills

چهارشنبه 25 اسفند ساعت 18 تا 21
Communication and Soft Skills
  • Documenting
  • Presenting
  • Communicating
  • Skills

مدرس‌های دوره

پرهام باغستانی

طراح ارشد محصول در شرکت expentory technologies در سانفرانسیسکو 

زینب اقدسی

محقق تجربه کاربری و استاد دانشگاه الزهرا

علیرضا نیکوکار

استراتژیست و مبلغ تجربه کاربری

سوالات متداول

?

برای شرکت در این دوره نیاز به هیچ پیش نیازی نیست، فرآیند آموزشی این دوره به گونه ای است که تمامی مباحث از پایه آموزش داده می شود. 

طراحان محصول/ مدیران محصول/ طراحان رابط کاربری/ طراحان تجربه کاربری/ طراحان صنعتی/ توسعه دهندگان وب و اپلیکیشن/ برنامه نویسان/ کارشناسان و مدیران بازاریابی/ اعضای تیم های استارتاپی/ اعضای تیم های طراحی محصول/ دانشجویان طراحی صنعتی/ صاحبین کسب و کارها/ مدیران استارتاپ‌ها

بله. در پایان هر بخش از دوره، فایل پاورپوینت به همراه مستنداتی که مدرس بخواد در اختیار شرکت کننده ها قرار بده براتون ارسال میشه

بله. در پایان دوره، برای تمامی شرکت کنندگانی که در دوره حضور داشته باشند، گواهی معتبر صادر خواهد شد.

در دوره پژوهش کاربری ثبت نام کنید

همین حالا ثبت نام کنید